Monday 7 September 2015

PENJELASAN MENGENAI FAKTA PEMAKANAN ABA24 HABLUR / CRYSTAL OLEH KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA (KKM)


ABA24 Hablur adalah pada asas GARAM + GULA + AIR yang telah diformulasikan hingga terhasil dalam bentuk hablur/crystal. Bahan-bahan tersebut adalah asas makanan yang digunakan oleh semua manusia dalam jadual pemakanan harian.

Untuk memastikan ianya mengikut piawaian yang dibenarkan untuk dimakan oleh MANUSIA, ujian makmal telah dilakukan setelah diarahkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dibawah Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan. 


Ujian makmal telah dilakukan oleh Syarikat yang berdaftar dan mendapat tauliah KKM dan daripada ujian yang dilakukan didapati ABA24 BEBAS daripada apa-apa juga elemen-elemen yang MERBAHAYA mengikut piawaian NUTRITION FACTS FDA.

PARAMETER UJIAN:

1. Microbiology Test
2. Heavy Metal Testing
3. Nutrition Labelling Test (US Standard)

Ujian yang dilakukan oleh pihak makmal adalah ujian berdasarkan - Food Testing Guidelines mengikut piawaian ANTARABANGSA / FDA USA.

Semua bahan-bahan makanan dan unsur yang ada di dunia mempunyai kandungan berbeza kapasiti, dan kuantiti. Jika dibuat ujian ELEMENT COMPOSITION ANALYSIS pasti ditemui SEMUA unsur merbahaya pada 100% makanan yang diambil oleh manusia.

Maka sebab itulah dibuat NUTRITION FACTS yang merupakan satu piawaian antarabangsa untuk MEMASTIKAN NILAI-NILAI yang dibolehkan lagi untuk DIMAKAN walau ia masih ada kandungan-kandungan unsur yang dikatakan MERBAHAYA. 


"Toxic Ingredients in Sodas and Cancer Causing Ingredients in Pepsi"

48% of Americans drink 2.6 glasses of sodas on a daily basis. A 12-ounce soda has about 31.8 grams (equal to 10 teaspoons) of sugar. Sugary drinks like sodas and energy drinks are not good for health for many reasons.

According to many published research reports, the caramel coloring used in Pepsi and Coke has dangerous levels of artificial caramel coloring carcinogen.

In February 2011, Center for Science in the Public Interest (CSPI) petitioned FDA to ban the use of 4-methylimidazole, or 4-Mel which is formed as a byproduct of caramel coloring due to reaction between sugar, ammonia and ammonia sulfite. However, according to NPR the FDA issued a statement saying that consumers should drink more than 1,000 cans of soda a day to reach the doses that have been shown to lead to cancer in rodents.

- See more at: http://www.seattleorganicrestaurants.com/vegan-whole-food/Pepsi-Coca-Cola-harmful-ingredients.php#.dpuf"


Namun apa yang berlaku Coke masih boleh DIJUAL kerana memiliki SIJIL NUTRITION FACTS walaupun ada UNSUR-UNSUR merbahaya.

Pihak kami TIDAK dapat menyatakan secara KHUSUS (detailed) mengenai elemen-elemen yang MERBAHAYA yang terdapat pada ABA24 HABLUR kerana ABA24 HABLUR TELAH MELALUI UJIAN MAKMAL DAN DIKLASIFIKASIKAN SEBAGAI MAKANAN, DAN BUKANLAH UBAT, KERANA TIADA KANDUNGAN DADAH DI DALAM ABA24 HABLUR CRYSTAL. IA JUGA DIDAPATI BEBAS DARIPADA UNSUR MERBAHAYA MENGIKUT LAPORAN MAKMAL YANG TELAH DIJALANKAN.


Untuk mengetahui lanjut mengenai produk ABA24 Hablur / Crystal, sila klik di sini.


(added by Admin)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.